
Om Luksusgavekortet
Følg disse trinnene for å løse inn ditt Huuray.no Luksusgavekortog få tilgang til et bredt utvalg av gavekort og opplevelser:
Besøk Huuray.no og gå til Alle Gavekort.
Velg ønsket gavekort:
-Bla gjennom de mange alternativene og klikk på det gavekortet du ønsker, f.eks. Power, Zalando eller en opplevelse som en kinobillett fra Filmweb.
Velg ønsket antall og beløp på gavekortet.
Velg om gavekortet skal sendes via SMS eller e-post.
Klikk på "Gå til betaling" for å fortsette.
Skriv inn koden for luksusgavekortet ditt:
-På betalingssiden vil du bli spurt om du har en gavekortkode. Skriv inn din 12-sifrede Luksusgavekortkode (f.eks. XXXX-XXXX-XXXX) i feltet og klikk på "Løs inn"
Fyll ut leveringsdetaljer:
- Skriv inn navn og kontaktinformasjon til gavekortmottakeren.
Fullfør bestillingen:
-Hvis verdien på gavekortet du har valgt overstiger saldoen på ditt Luksusgavekort, kan du betale differansen ved hjelp av en av de tilgjengelige betalingsmetodene. Klikk på "Gå til betaling" for å fullføre kjøpet. Eller klikk på "Send gavekort" hvis du ikke har noe tilgodehavende å betale.
Motta og bruk gavekortet ditt:
-Når du har fullført bestillingen, vil det valgte gavekortet bli sendt til mottakerens mobiltelefon eller e-post i løpet av få minutter. Gavekortet kan deretter brukes i den valgte butikken eller nettbutikken.
Hvis du har ytterligere spørsmål eller opplever problemer under innløsningsprosessen, er du velkommen til å kontakte Huuray.no kundeservice på telefon +47 21 95 03 50 eller via e-post: support@huuray.no
Hvis du har problemer med å løse inn ditt Luksusgavekort, skyldes det vanligvis en av følgende feil:
- Du har valgt et luksusgavekort. Her vil det ikke være mulig å skrive inn koden til luksusgavekortet ditt, siden du allerede har det. I stedet må du velge et gavekort til en spesifikk butikk, restaurant eller opplevelse. Når du går videre til kassen, får du muligheten til å klikke på "Ja, jeg har et luksusgavekort og ønsker å løse det inn."
- Koden din har ikke blitt tastet inn riktig. En luksusgavekortkode vil alltid bestå av 12 bokstaver eller tall. Det spiller ingen rolle om du bruker store bokstaver eller ikke, eller om du inkluderer bindestreker.
-Du har ikke klikket på knappen "Løs inn Luksusgavekort". Når du har tastet inn koden din, er det viktig at du klikker på den grønne knappen. Først da vil systemet registrere koden din, og du vil se beløpet som er trukket fra bestillingen din, og du vil se det gjenværende beløpet på luksusgavekortet i parentesen under "Din pris".
-Ditt luksusgavekort har utløpt. Du prøver å løse inn en kode som har passert utløpsdatoen. Utløpsdatoen for luksusgavekortet vises i teksten etter at du har forsøkt å løse det inn, og vil være uthevet i rødt hvis den er utløpt.
- Du prøver å bruke Luksusgavekortet direkte hos en av våre partnere. Luksusgavekortet må innløses mot et gavekort til en spesifikk butikk, restaurant eller opplevelse her på nettstedet vårt før det kan brukes andre steder.
Nei, du kan ikke bruke ditt Luksusgavekort direkte i butikkene. Før det kan brukes, må det innløses via nettsiden vår, hvor du velger hvilket spesifikt gavekort du ønsker å bytte det inn i.
Når du har innløst ditt Luksusgavekort, vil noen av gavekortene du kan velge mellom være gyldige for bruk i fysiske butikker, mens andre kun kan brukes på nett. Du finner detaljer om hvor gavekortet kan brukes under "praktisk informasjon" på den enkelte gavekortside.
Ja, du kan enkelt sjekke saldoen på ditt Luksusgavekort ved å klikke her .
Følg disse trinnene:
Gå til vår "Løs inn luksusgavekort"-side"..
Finn seksjonen "Sjekk saldoen på Luksusgavekortet(e)".
Skriv inn den 12-sifrede gavekortkoden din (f.eks. XXXX-XXXX-XXXX) i det angitte feltet.
Klikk på "Vis saldo" for å se den nåværende verdien og utløpsdatoen for gavekortet ditt.
Hvis du har flere gavekortkoder, kan du skrive dem inn en etter en for å få en fullstendig oversikt over saldoen din.
Nei, hvis du har mottatt et luksusgavekort / en luksusgavekortkode, kan det ikke løses inn i et nytt luksusgavekort.
Gå i stedet til /alle-gavekort og velg butikken, restauranten eller opplevelsen du ønsker å løse inn luksusgavekortet ditt til.
Informasjon om våre gavekort
På bare noen få minutter kan du sende et gavekort via Huuray! Først velger du en gave eller et gavekort som du ønsker å sende. Deretter fyller du inn mottakerens navn, mobilnummer eller e-postadresse og skriver en personlig hilsen.
Betalingen skjer med kredittkort på en sikker nettside, slik at du trygt kan legge inn kortopplysningene dine. Huuray! bruker betalingsportalen Epay A/S, en av de mest anerkjente leverandørene på markedet.
Vi har gjort det enkelt og trygt å bruke tjenesten vår, med et sterkt fokus på forebygging av svindel. Opplysningene dine blir aldri gitt videre og kan ikke deles, da de lagres som krypterte data.
Gratulerer med gavekortet ditt!
Alt du trenger å gjøre er å besøke butikken eller nettbutikken der gavekortet ditt er gyldig. Det vil alltid være instruksjoner på gavekortet som forklarer hvordan du skal løse det inn. Vi anbefaler at du sjekker denne informasjonen, da noen butikker krever at gavekortet fremvises digitalt, mens andre kan brukes med en kode på nettet. Hvis du opplever problemer med å løse inn gavekortet ditt, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice for å få hjelp.
Du kan bruke gavekortet eller gaven umiddelbart etter at du har mottatt det. Gavekortet kan innløses i den valgte butikken eller nettbutikken så snart du har mottatt det via SMS eller e-post.
Det vil alltid være instruksjoner på gavekortet som forklarer hvordan du skal løse det inn. Vi anbefaler at du sjekker denne informasjonen, da noen butikker krever at gavekortet fremvises digitalt, mens andre kan brukes med en kode på nettet.
Hvis du opplever problemer med å løse inn gavekortet ditt, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice for å få hjelp.
Ja, gavekort kjøpt gjennom Huuray.no er ikke personlige og kan derfor overføres eller videresendes til en annen mottaker. Det betyr at hvis du har mottatt et gavekort, kan du fritt velge å gi det videre til en annen person hvis du ønsker det.
Det er imidlertid viktig å være oppmerksom på at enkelte butikker eller kjeder kan ha spesifikke regler for hvordan gavekort kan brukes. Noen gavekort kan for eksempel bare brukes i fysiske butikker, og ikke på nett eller via apper. Derfor er det alltid lurt å sjekke de spesifikke vilkårene for det aktuelle gavekortet før du overfører eller videresender det til en annen person.
Hvis du er usikker på hvordan et spesifikt gavekort kan brukes eller har spørsmål om overføring, kan du kontakte Huuray.no kundeservice for ytterligere veiledning..
Dette avhenger av den enkelte butikk, så vi anbefaler at du sjekker butikkens retningslinjer for bruk av gavekort.
Vær oppmerksom på at du ikke kan kombinere to gavekort til et nytt gavekort, men de kan brukes sammen når du betaler i butikken hvis butikken tillater det.
For nettbutikker kan reglene variere - noen tillater at flere gavekort brukes på samme kjøp, mens andre kun aksepterer ett gavekort per bestilling. Vi anbefaler derfor at du sjekker butikkens vilkår og betingelser eller kontakter dem direkte hvis du er usikker.
Ja, mange av gavekortene du kjøper gjennom Huuray.no kan brukes både på nett og i fysiske butikker. Det avhenger imidlertid av retningslinjene til den enkelte butikkjeden. For eksempel kan gavekort fra Jernia og H&M brukes både på deres respektive nettsider og i deres fysiske butikker. Det er derfor viktig å sjekke de spesifikke innløsningsmulighetene for hvert gavekort, som du finner under «praktisk informasjon» på produktsiden til det aktuelle gavekortet.
Hvis du er usikker på hvor et spesifikt gavekort kan brukes, anbefaler vi at du tar kontakt med Huuray.no kundeservice for ytterligere informasjon.
Levering og mottakelse
Hvis du ved et uhell har sendt et gavekort til feil e-postadresse eller telefonnummer, anbefaler vi at du kontakter Huuray.no kundeservice. De vil hjelpe deg med å rette opp feilen og sørge for at gavekortet når frem til riktig mottaker.
Hvis gavekortet ennå ikke er innløst, kan vi vanligvis hjelpe deg med å sende det til riktig mottaker. Hvis gavekortet allerede er brukt, kan vi imidlertid ikke kansellere eller sende det på nytt.
Vi anbefaler alltid at du dobbeltsjekker mottakerens opplysninger før du fullfører bestillingen for å unngå eventuelle feil.
Kontaktinformasjon:
E-post: support@huuray.no
Telefon: +47 21 95 03 50 (mandag til fredag: 10:00-12:00 og 13:00-15:00)
For å få raskest mulig hjelp, anbefaler vi at du sender oss en e-post med bestillingsnummeret ditt og riktig kontaktinformasjon til mottakeren. Kundeservice forsøker å svare på henvendelser innen 24 timer på hverdager.
Hvis du ønsker å laste ned gavekortet ditt som en PDF-fil, åpner du først gavekortet i nettleseren din. Klikk på de tre punktene øverst til høyre i nettleseren og klikk på "Skriv ut" (eller trykk "ctrl+P" hvis du ikke finner de tre punktene). I stedet for å skrive ut siden, velger du "Lagre som PDF" under "Destinasjon" og klikker deretter på "Lagre" nederst i vinduet. Husk å klikke på "Vis gavekortkode" før du starter, ellers kommer ikke selve koden med.
Vær oppmerksom på at enkelte gavekort ikke kan brukes i nedlastet eller utskrevet form.
Ja, du trenger ikke en smarttelefon for å sende eller motta gavekort, men mobiltelefonen din må ha internettilgang.
Hvis du ønsker å sende gavekortet til noen som ikke har en mobiltelefon med internettilgang, kan du i stedet velge e-postlevering, og da er det også mulig å skrive ut gavekortet. Vær oppmerksom på at enkelte butikker krever at gavekortet vises digitalt i kassen, for eksempel på kinoer. I slike tilfeller kan det hende at en utskrevet e-post ikke blir akseptert, noe som kan påvirke bruken.
Vi anbefaler derfor at du alltid sjekker butikkens krav før du gir gavekortet i gave.
Hvis mottakeren ikke har mottatt gavekortet, kan det være ulike årsaker til dette. Først og fremst anbefaler vi at du sjekker ordrebekreftelsen for å sikre at mobilnummeret eller e-postadressen er oppgitt riktig.
I sjeldne tilfeller kan det være en kort forsinkelse i leveringen, så vent noen minutter og sjekk igjen. Hvis gavekortet ble sendt via e-post, kan det også ha havnet i mottakerens spam- eller søppelpostmappe, så be vedkommende sjekke der.
Hvis gavekortet fortsatt ikke har kommet frem, kan du kontakte vår kundeservice, som kan hjelpe deg med å sende det til riktig mottaker.
Våre partneres gavekort leveres alltid elektronisk via SMS eller e-post med en lenke. Når du klikker på lenken, kommer gavekortet opp sammen med instruksjoner. Dette er den mest praktiske og miljøvennlige leveringsmetoden.
Hvis du velger e-postlevering, kan du selv skrive ut gavekortet hvis du ønsker det. Noen gavekort kan brukes både digitalt og fysisk, mens andre krever digital presentasjon i butikk. På hver produktside vil det fremgå om gavekortet kan skrives ut og brukes fysisk.
Så lenge koden eller strekkoden er godt synlig på utskriften, kan gavekortet som regel brukes. Vi anbefaler imidlertid at du alltid sjekker butikkens krav, da noen forhandlere kun aksepterer digitale gavekort.
Typiske problemer
Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det skyldes at bestillingen ikke har gått gjennom, at e-posten har havnet i søppelpostfilteret ditt eller at du har oppgitt feil e-postadresse.
Hvis du har betalt for et gavekort selv, bør du først sjekke om beløpet er trukket fra bankkontoen din. Hvis det ikke er foretatt noen betaling, har bestillingen sannsynligvis ikke blitt registrert. Det er også lurt å sjekke søppelpostmappen din, da ordrebekreftelsen noen ganger kan havne der.
Hvis du har innløst et Luksusgavekort som betalingsmetode, kan du sjekke saldoen din her. Hvis beløpet fortsatt står på gavekortet, betyr det at det ikke har blitt innløst korrekt, og du kan legge inn en ny bestilling.
Hvis du fortsatt opplever problemer, anbefaler vi at du kontakter kundeserviceteamet vårt, som kan hjelpe deg med å finne bestillingen din og sende bekreftelsen på nytt.
Hvis du ikke har mottatt gavekortet ditt, kan det skyldes en av følgende årsaker:
- Bestillingen din gikk ikke gjennom: Hvis du ikke har mottatt en kvittering, er det stor sjanse for at bestillingen din ikke gikk gjennom i det hele tatt. Kvitteringen sendes alltid via e-post.
- Feil leveringsinformasjon ble oppgitt: Du kan alltid sjekke telefonnummeret eller e-postadressen det ble sendt til på kvitteringen din. Vi anbefaler at du kontakter oss så snart som mulig hvis dette er tilfelle.
-E-posten har havnet i søppelposten eller søppelpostmappen din: Dobbeltsjekk før du kontakter oss.
-Bestillingen din har blitt fanget opp av vårt svindelfilter for manuell godkjenning: Bestillinger som fanges opp av vårt svindelfilter, behandles innen 24 timer og ofte mye raskere. Du vil alltid motta en e-postvarsling hvis bestillingen din har blitt fanget opp av svindelfilteret. Etter manuell godkjenning vil gavekortet ditt bli sendt.
Før du kontakter oss, anbefaler vi at du først sjekker kvitteringen for å se hvilken e-postadresse eller telefonnummer gavekortet ble sendt til, og at du sjekker søppelpostmappen din for å sikre at e-posten ikke har havnet der. Hvis du ser at informasjonen er feil eller du fortsatt ikke finner gavekortet ditt, kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg med å finne bestillingen din og sende gavekortet på nytt.
Beløpsintervallene varierer fra merke til merke. Noen gavekort kan kjøpes fra kr 50, mens andre kun kan velges i beløp som kr 100, kr 200, kr 500 etc. Dette avhenger av butikkens eller nettbutikkens egne vilkår og betingelser.
I noen tilfeller kan vi gå tom for visse beløp, ettersom vi ikke har uendelig mange gavekort på lager. Hvis du tidligere har sett et beløp som ikke lenger er tilgjengelig, kan du alltid kontakte oss for å finne ut om det er noe vi vil motta igjen. Husk at dersom ønsket beløp ikke er tilgjengelig, er det også alltid mulig å løse inn ditt luksusgavekort i flere mindre gavekort eller velge et større beløp hvor du betaler det overskytende selv.
Hvis du har problemer med å løse inn gavekortet ditt, kan det være flere grunner til det.
Først og fremst bør du dobbeltsjekke at koden er tastet inn riktig. Hvis det er en kode som skal innløses hos en av våre samarbeidspartnere, er det viktig å skille mellom store og små bokstaver.
Hvis koden likevel ikke fungerer, kan det være at gavekortet allerede er brukt. Vær oppmerksom på at du ofte kan sjekke saldoen på våre samarbeidspartneres nettsider (f.eks. Zalando, H&M, Rituals etc.).
Hvis du fortsatt har problemer, anbefaler vi at du tar kontakt med vår kundeservice, som kan hjelpe deg med å undersøke hva problemet er.
Hvis mottakeren mister gavekortet, kan det enkelt returneres ettersom det er en digital løsning. Ta kontakt med Huurays kundeservice, som raskt kan hjelpe deg med å returnere gavekortet til den opprinnelige mottakeren. Slik får du tilbake gavekortet ditt:
-Gi oss relevant informasjon
For at vi skal kunne returnere gavekortet, vennligst oppgi følgende:
-bestillingsnummeret ditt (hvis mulig)
-E-postadressen eller telefonnummeret som gavekortet ble sendt til
Rask og sikker løsning:
Ettersom alle gavekort på Huuray.no er digitale, kan vi sende dem tilbake raskt så lenge vi har den nødvendige informasjonen. Vi anbefaler at mottakeren sjekker spam-mappen sin eller søker etter "Huuray" i e-posten sin før du kontakter oss.
Ta kontakt med oss, så hjelper vi gjerne til med å sørge for at gavekortet kommer frem igjen.
Vi har som mål å svare på alle henvendelser innen 24 timer på hverdager. Hvis du ennå ikke har fått svar, anbefaler vi at du først sjekker søppelpostmappen din, da svarene våre noen ganger kan havne der.
Hvis du fortsatt ikke har hørt fra oss, kan du kontakte oss på telefon +47 21 95 03 50. Vår kundeservice er tilgjengelig mandag til fredag kl. 10.00-12.00 og kl. 13.00-15.00.
Vi setter pris på din tålmodighet og ser frem til å hjelpe deg.
Betaling og kansellering
Ja, kjøpet ditt er knyttet til en lovbestemt angrerett på 14 dager, fra du har mottatt ordrebekreftelse fra oss via e-mail. Angreretten gjelder fra det tidspunktet du betaler for varen og får tilsendt en kvittering for den. Det er kun kjøper, og ikke gavemottakeren, som kan benytte seg av angreretten. Er gavekortet løst inn av gavemottakeren, er ikke angreretten gyldig lenger.
Hvis du angrer på kjøpet, vil kjøpesummen selvfølgelig bli refundert til deg via bankoverføring etter at vi har kontrollert at gavekortet ikke er innløst. Ved en eventuell tilbakebetaling vil gavekortet umiddelbart bli inaktivt og kan ikke brukes. Av sikkerhetsmessige årsaker forbeholder vi oss retten til å avvise en kansellering dersom en butikk informerer oss om at gavekortet er innløst.
Beløpet vil bli kreditert kontoen din innen 1-14 dager etter at vi har mottatt den nødvendige informasjonen. Vær oppmerksom på at ved kjøp av enkelte gavekort opphører angreretten etter at du har klikket på «Vis gavekortkode». Dette vil fremgå av gavekortet, og du vil bli bedt om å kontakte butikken direkte.
Vanligvis utstedes refusjoner innen 1-5 virkedager, men i noen tilfeller kan det ta opptil 14 dager før beløpet vises på bankkontoen din.
Hvis du fortsatt ikke har mottatt refusjonen etter denne perioden, kan du kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon, så hjelper vi deg med å undersøke saken.
Ja, det er helt trygt å handle på Huuray.no. Når du har valgt en gave eller et gavekort, kan du betale med VISA, MasterCard eller andre tilgjengelige betalingsmetoder.
Alle betalinger behandles gjennom en sikker og sertifisert betalingsgateway der kortopplysningene dine krypteres og valideres hos NETS A/S via en sikker server. Dette sikrer at betalingsopplysningene dine er beskyttet, og at det ikke er noen risiko for misbruk.
Når bestillingen din er fullført, vil betalingen bli trukket samme dag, men avhengig av banken din kan det ta noen dager før transaksjonen vises på kontoutskriften din.
Hvis bestillingen din er fullført, vil gaven din bli levert til mottakeren i løpet av sekunder, med mindre du har valgt en bestemt leveringstid.
Som hovedregel kan du ikke bytte et Huuray! gavekort mot kontanter. Hvis det ikke er mulig å løse inn gavekortet ditt på grunn av spesielle omstendigheter i butikken, er det opp til den enkelte butikk å avgjøre om de ønsker å bytte inn gavekortet mot en annen vare.
Gavekortet kan betraktes som et tilgodebevis, som gir mulighet til å bruke beløpet på andre tjenester og produkter. Visse varer, kampanjetilbud, nedsatte varer og enkelte produktgrupper som vin, brennevin og spill kan imidlertid være unntatt. Dette vil fremgå av kampanjen, og det er alltid butikken som definerer reglene.
Kjøp for bedrifter
På Huuray.no kan bedrifter enkelt kjøpe gavekort i store kvanta. Vi tilbyr en rekke løsninger som passer både små og store bedrifter.
Luksusgavekortet™: Dette fleksible gavekortet gir mottakeren mulighet til å velge fritt blant våre mange gavepartnere. Luksusgavekortet kan sendes via SMS, e-post, fysisk post eller leveres som et Excel-regneark. I tillegg kan gavekortet utformes med din firmalogo eller i et unikt design. Fordelene med en bedriftsavtale med Huuray.no:
- Attraktive rabattilbud
- Ingen gebyrer
- Bestilling og ordrehistorikk
- Levering via SMS, e-post eller post
- Betaling via faktura, EAN eller kredittkort
For å komme i gang kan du opprette en gratis bedriftskonto eller kontakte oss direkte for å få et tilbud som er skreddersydd til dine behov.